Ζημιά €350.000 σε ελληνικό e-shop λόγω κυβερνοεπίθεσης. To δικό σας είναι ασφαλισμένο;

13/02/2016 15:45

Φθορές σε ιστοσελίδες και διαδικτυακά καταστήματα πώλησης προϊόντων (e-shop) προκαλούν επιτήδειοι, έναντι αμοιβής τους από ανταγωνιστές των εταιρειών που πλήττονται, καθώς αποκτούν πρόσβαση σε κωδικούς πιστωτικών καρτών τρίτων ατόμων και στοιχεία διαδικτυακών πληρωμών.

Αρχικά η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος διερευνούσε υπόθεση που αφορούσε σε διαδικτυακή επίθεση σε βάρος διαδικτυακού φαρμακείου, που διήρκησε πέραν του ενός χρόνου, με αποτέλεσμα να προκληθεί στην επιχείρηση συνολική ζημιά ύψους 350.000 ευρώ. 
 

Οι διαδικτυακές αυτές επιθέσεις σε βάρος του φαρμακείου ήταν τύπου μαζικής άρνησης παροχής υπηρεσιών (Distributed Denial of Service-DDoS) και ήταν ιδιαιτέρως σφοδρές, καθώς κατά καιρούς χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονικοί υπολογιστές «φαντάσματα» που προκαλούσαν 70.000.000 επισκέψεις ημερησίως στο εν λόγω ηλεκτρονικό κατάστημα, καθιστώντας το έτσι μη λειτουργικό.

Στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, από την ψηφιακή έρευνα που διενεργήθηκε προέκυψε ότι ένας από τους δράστες είναι ένας 45χρονος, κάτοικος Καματερού, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας. 

Σε έρευνες στο πατρικό του και στο σπίτι του, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο σκληροί δίσκοι και φορητό αποθηκευτικό μέσο (usb stick). Από την επιτόπια έρευνα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές διαπιστώθηκε ότι πρόσφατα είχε πραγματοποιηθεί διαγραφή-διαμόρφωση των σκληρών δίσκων.

Τα κατασχεθέντα ψηφιακά ευρήματα και αποθηκευτικά μέσα θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για εργαστηριακές εξετάσεις.


Η ανάλυση των ηλεκτρονικών ιχνών μέσω των οποίων έγιναν οι διαδικτυακές αυτές επιθέσεις συνεχίζεται, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες χώρες του εξωτερικού, για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση περισσοτέρων προσώπων που ενεργούσαν οργανωμένα σε βάρος διαδικτυακών επιχειρήσεων, «εκτελώντας» συμβόλαια από ανταγωνίστριες εταιρείες, με σκοπό να αποκομίζουν αμοιβές για τους ψηφιακούς βανδαλισμούς που έκαναν.

 

Για την αντιμετώπιση και διαχείριση περιστατικών παραβίασης συστημάτων, απώλειας δεδομένων και άρνησης παροχής υπηρεσίας απαιτούνται να καλυφθούν άμεσα και έμμεσα κόστη όπως:   

Άμεσα κόστη τα οποία περιλαμβάνουν, επαγγελματικές αμοιβές εξειδικευμένων συμβούλων διαχείρισης περιστατικών παραβάσης συστημάτων, πρόστιμα και έξοδα όπως:

  • αμοιβές εξειδικευμένου δικηγόρου
  • υπηρεσίες ειδικών ψηφιακης εγκληματολογίας (forencic investigators)
  • υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας
  • υπηρεσίες τηλεφωνικού κέντρου
  • credit monitoring - παρακολούθηση συναλλαγών πιστωτικών καρτών των οποίων χάθηκαν τα δεδομένα
  • έξοδα αντικατάστασης στοιχείων ενεργητικού όπως αντικατάσταση της πιστωτικής κάρτας του πελάτη ή αντικατάσταση υλικού hardware ή software κ.λπ.
  • πρόστιμα για μη τήρηση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων
  • έξοδα για την επίτευξη  επιχειρησιακής συνέχειας

Έμμεσα κόστη μπορεί να είναι ακόμα πιο σημαντικά, συμπεριλαμβανομένων:

  • μείωση της φήμης της εταιρίας
  • την πτώση των εσόδων
  • χαμένων  επιχειρηματικών  ευκαιριών
  • απώλειας πελατών
  • απώλειας συνεργατών
  • αύξηση των αμοιβών των υπηρεσιών τρίτων παρόχων
  • κόστη εκπαίδευσης και  ευαισθητοποίησης σε θέματα ασφάλειας πληροφοριών του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρίας,
  • καθώς και πρόσθετα επαναλαμβανόμενα έξοδα για ελέγχους ασφάλειας.

Δυστυχώς, πολλά από αυτά τα κόστη είναι απρογραμμάτιστα και μπορούν να έχουν αρνητική επίπτωση στην ρευστότητα και τις ταμειακές ροές μιας επιχείρησης.

Τι προσφέρει η ασφάλιση

Τα κύρια στοιχεία της ασφάλισης Cyber Insurance είναι:

 

  • Αστική Ευθύνη έναντι τρίτων οι οποίοι υπέστησαν ζημιά λόγω απώλειας των προσωπικών τους δεδομένων από την εταιρία στην οποία τα είχαν δώσει
  • Ανταπόκριση: Έξοδα και Υπηρεσίες διαχείρισης περιστατικών παραβίασης συστημάτων και απώλειας εμπιστευτικών πληροφοριών
  • Διακοπή Εργασιών - Κάλυψη για απώλεια εσόδων λόγω διακοπής της επιχειρηματικής δραστηριότητας από περιστατικά παραβίασης συστημάτων και απώλειας εμπιστευτικών πληροφοριών
  • Κυβερνοεκβιασμός - Κάλυψη για διαχείριση περιστατικών εκβιασμού από απειλές που μπορεί να βλάψουν ένα δίκτυο ή να οδηγήσουν σε διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών

Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες της αγοράς η Cromar σχεδίασε την λύση Cyber Secure Solution η οποία υποστηρίζεται από την αγορά των Lloyds

Πιο συγκεκριμένα μέσω της λύσης Cyber Secure Solution διαθέτει στην ελληνική αγορά σε συνεργασία με τους Beazley μία από τις καλύτερες ασφαλιστικές λύσεις διαχείρισης περιστατικών απώλειας εμπιστευτικών πληροφοριών και προσωπικών δεδομένων παγκοσμίως το “Beazley Global Breach Solution”.

Tο “Beazley Global Breach Solution” αποτελεί μια συνολική λύση αποτελεσματικής διαχείρισης των κινδύνων παραβίασης συστημάτων και απώλειας δεδομένων και επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαχειριστούν την αυξανόμενη ευθύνη τους λόγω της διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων των πελατών τους, καθώς και να μετριάσουν τον κίνδυνο να θιγεί η εταιρική φήμη από πιθανή παραβίαση συστημάτων και απώλειας των δεδομένων αυτών.

Tο “Beazley Global Breach Solution” προσφέρει εκτός από τις χρηματικές αποζημιώσεις πρόσβαση στην Ομάδα Διαχείρισης Περιστατικών του η οποία έχει αντιμετωπίσει άνω των 3.000 περιστατικών παγκοσμίως και έχει βραβευθεί από την Advisen ως η καλύτερη ομάδα διαχείρισης για το 2014.

Back

Contact

cyberinsurancequote

© CyberInsuranceQuote.gr 2016 All rights reserved.

Powered by Webnode